- Wst�p
- Podstawy
- Format pliku bia�ej listy (whitelist)
- Format pliku bia�ej listy (whitelist) - Przyk�ad
- Format pliku bia�ej listy (whitelist) - Atrybuty
- Format pliku bia�ej listy (whitelist) - Standardowy plik pure_server_whitelist.txt
- Format pliku bia�ej listy (whitelist) - Kaskada atrybut�w
- Zaawansowane
- Wydajno��
- Winformacje dodatkowe
^ Wst�p:
Czysty serwer ('pure server') jest to serwer na kt�rym wszyscy graj� u�ywaj�c tej samej zawarto�ci plik�w, kt�r� wymusza serwer. Dzi�ki temu gracze na serwerze nie mog� oszukiwa� przez podmian� modeli, d�wi�k�w lub innych rzeczy.
Bez opcji 'pure server' gracze mog� podmienia� swoje d�wi�ki, modele, tekstury aby osi�gn�� przewag� w grze. Dzi�ki temu mog� widzie� przeciwnik�w przez �ciany, zmieni� model przeciwnika na wi�kszy b�d� bardziej wyrazisty lub nawet pog�o�ni� d�wi�ki chodzenia aby lepiej s�ysze� przeciwnika.
^ Podstawy:
Aby u�ywa� 'pure server' na serwerze trzeba ustawi� zmienn� sv_pure na 1. Po zmianie mapy serwer zacznie wymusza� zawarto�� odpowiednich plik�w (modele, d�wi�ki, tekstury) na graczach b�d�cych na serwerze.
Lista zawarto�ci jak� serwer ma wymusza� jest zapisana w pliku o nazwie pure_server_whitelist.txt, kt�ra jest trzymana w katalogu z gr�. List� mo�na edytowa� w celu zmiany zawarto�ci jak� klient mo�e sobie modyfikowa�. Na przyk�ad, mo�na tak ustawi� liste aby gracze mogli posiada� podmienione d�wi�ki ale modele i tekstury ju� nie. Notka: plik pure_server_whitelist.txt jest ca�kowicie ignorowany wi�c nie da si� oszukac serwera przez wprowadzenie odpowiednich zmian w swoim pliku.
Serwer standardowo wywala graczy kt�rzy u�ywaj� plik�w o zawarto�ci innej ni�eli pozwala na to serwer. Je�li nie chcesz aby gracze byli kopani z serwera a chcesz zobaczy� tylko informacj� jakich podmianek u�ywa gracz ustaw na serwerze komendesv_pure_kick_clients na 0.
^ Format pliku bia�ej listy (whitelist):
Plik pure_server_whitelist.txt okre�la atrybuty dla plik�w oraz ca�ych katalog�w.Ka�da linia w pliku okre�la plik ( b�d� te� grupe plik�w) i atrybuty do nich. Na przyk�ad ta linia:
materials\... from_steam
Pierwsza cz�� precyzuje pliki ('materials\...'). W tym przypadku zosta� sprecyzowany ca�y katalog materials wraz z ca�� jego zawarto�ci� (pliki oraz podkatalogi). Dalsza cz�� for_steam m�wi �e wszystkie pliki musz� pochodzi� z pliku .gcf. Je�li wi�c gracz ma w tym katalogu jakie� podmianki zostan� one po prostu zignorowane, pliki kt�re by�y podmienione b�d� wczytane z 'cache' gry (pliki .gcf).
S� trzy drogi do sprecyzowania plik�w (b�d� te� grup plik�w).
1. Tylko nazwa pliku. Odnosi si� tylko do jednego konkretnego pliku.
materials\models\props_italian\anzio_bell.vtf
2. Wszystkie pliki w katalogu (bez podkatalog�w).
materials\models\props_italian\*.*
3. Wszystkie pliki oraz podkatalogi (i ich zawarto��) poni�ej zadanego katalogu.
materials\models\...
S� trzy opcje w precyzowaniu atrybut�w dla zadanych plik�w i/lub katalog�w.
1. from_steam. To ustawia czytanie zawarto�ci z plik�w 'cache' gry, po prostu pliki na dysku u�ytkownika s� ignorowane.
2. allow_from_disk. Powoduje �e klient mo�e wczyta� podmianki z dysku. Ustawienie to pozwala na dowolne podmianki plik�w, serwer ich po prostu nie sprawdza (tak jak by�o to do tej pory).
3. allow_from_disk+check_crc. Je�li ten atrybut jest nadany gracze mog� za�adowa� podmianki z dysku lecz musz� by� dok�adnie takie same jak na serwerze. To jest szczeg�lnie przydatne gdy na serwerze jest zainstalowane co� maj�cego zmieni� spos�b rozgrywki (jaki� mod).
^ Przyk�ad:
materials\models\player\... allow_from_disk
sounds\... from_steam
models\MyMod\... allow_from_disk+check_crc
materials\MyMod\Customizable\*.* allow_from_disk
materials\models\props\cs_assault\wirepipe.vtf from_steam
sounds\... from_steam
models\MyMod\... allow_from_disk+check_crc
materials\MyMod\Customizable\*.* allow_from_disk
materials\models\props\cs_assault\wirepipe.vtf from_steam
^ Standardowe Atrybuty:
Je�li sv_pure jest ustawione na 1 to standardowym atrybutem dla plik�w jest allow_from_disk. Je�li wiec masz pusty plik pure_server_whitelist.txt i ustawione sv_pure 1 wtedy nie b�dzie �adnej r�nicy mi�dzy sv_pure 0.
^ Standardowy plik pure_server_whitelist.txt:
Standardowy plik pure_server_whitelist.txt wygl�da jak ten poni�ej. Je�li chcesz dokonywa� jakich� zmian mo�esz wzi�� przyk�ad w�a�nie z niego, wy�ej ju� zosta�y obja�nione zasady na jakich to wszystko dzia�a.
whitelist
{
//
// 3 modifiers are allowed on file specifications:
//
// from_steam - only check the Steam cache for the file (ignore anything on disk)
// allow_from_disk - allow the file to come from disk
// check_crc - used with allow_from_disk - server does CRC checks on the client's file to make sure it matches
//
// The default modifier on all files is allow_from_disk. Thus, all files can come from disk and don't need CRC checks unless
// allow_from_disk can be set at the same time as check_crc. Use the + character in between them to signify this: allow_from_disk+check_crc.
//
// Three types of file specifications:
//
// 1. directory\*.* - refers to all files under the directory
// 2. directory\... - refers to all files under the directory and all directories under that (recursively)
// 3. directory\filename - refers to a single file
//
// By default, when in pure server mode, most content file types are only allowed to come from Steam.
//
materials\... from_steam
models\... from_steam
sound\... from_steam
//
// Allow custom player models. Don't do CRC checks on them because the clients may all
// have different custom models and the server won't have them all.
//
models\player\... allow_from_disk
materials\models\player\... allow_from_disk
//
// (Uncomment and edit these for mods).
// Allow mod resources to come from disk.
//
// materials\mymod\... allow_from_disk+check_crc
// models\mymod\... allow_from_disk+check_crc
// sound\mymod\... allow_from_disk+check_crc
}
{
//
// 3 modifiers are allowed on file specifications:
//
// from_steam - only check the Steam cache for the file (ignore anything on disk)
// allow_from_disk - allow the file to come from disk
// check_crc - used with allow_from_disk - server does CRC checks on the client's file to make sure it matches
//
// The default modifier on all files is allow_from_disk. Thus, all files can come from disk and don't need CRC checks unless
// allow_from_disk can be set at the same time as check_crc. Use the + character in between them to signify this: allow_from_disk+check_crc.
//
// Three types of file specifications:
//
// 1. directory\*.* - refers to all files under the directory
// 2. directory\... - refers to all files under the directory and all directories under that (recursively)
// 3. directory\filename - refers to a single file
//
// By default, when in pure server mode, most content file types are only allowed to come from Steam.
//
materials\... from_steam
models\... from_steam
sound\... from_steam
//
// Allow custom player models. Don't do CRC checks on them because the clients may all
// have different custom models and the server won't have them all.
//
models\player\... allow_from_disk
materials\models\player\... allow_from_disk
//
// (Uncomment and edit these for mods).
// Allow mod resources to come from disk.
//
// materials\mymod\... allow_from_disk+check_crc
// models\mymod\... allow_from_disk+check_crc
// sound\mymod\... allow_from_disk+check_crc
}
^ Kaskada atrybut�w:
Atrybuty plik�w w pliku pure_server_whitelist.txt s� brane pod uwag� w kolejno�ci z g�ry na d�. Dzi�ki temu mo�esz dowolnie zarz�dza� dozwolon�/zabronion� zawarto�ci� plik�w graczy na serwerze. Na przyk�ad chcesz zabroni� posiadania graczom w�asnych (podmienionych) modeli za wyj�tkiem modeli broni, wystarczy wtedy doda� do pure_server_whitelist.txt nast�puj�ce linijki:
models\... from_steam
models\weapons\... allow_from_disk
models\weapons\... allow_from_disk
^ Zaawansowane:
Je�li ustawisz sv_pure na 2 wtedy serwer nie b�dzie czyta� pliku pure_server_whitelist.txt. Wszystkim plikom w katalogach (i podkatalogach) materials, models i sounds zostanie nadany atrybut from_steam. To mo�e by� przydatne przy wszelkiego rodzaju meczach gdzie jedna ze stron jest w�a�cicielem serwera. Dru�yna kt�ra jest go�ciem na serwerze mo�e zobaczy� w konsoli czy komenda sv_pure jest w rzeczywisto�ci u�ywana. Je�li serwer u�ywa sv_pure 2 dru�yna go�ci b�dzie mia�a pewno�� �e przeciwnicy nie u�ywaj� podmianek.
Uwaga! sv_pure 2 powoduje �e nie mo�na korzysta� z niestandardowego celownika, na mapach gdzie s� u�ywane jakie� niestandardowe d�wi�ki czy tekstury nie b�d� one dzia�a�y.
^ Wydajno��:
S� dwa przypadki gdzie komenda sv_pure wp�ywa na wydajno�� serwera.
1. Kiedy serwer �aduje po raz pierwszy mape i jest ustawione sv_pure 1, serwer przelicza sume kontroln� (CRC) dla wszystkich plik�w z atrybutem allow_from_disk+check_crc. Generalnie ten atrybut powinien by� ustawiony na jak najmniejsz� liczb� plik�w. Dla przyk�adu zrobienie czego� takiego jest chore.
materials\... allow_from_disk+check_crc
Serwer przestanie odpowiada� na do�� d�ugi okres czasu, po prostu b�dzie liczy� CRC dla ka�dego pliku znajduj�cego si� w katalogu materials
Ustawienie sv_pure 2 nie wp�ywa w �aden spos�b na wydajno��, przy tym ustawieniu serwer nie liczy �adnej sumy kontrolnej.
2. Kiedy klient �aduje mape i na serwerze zmieni si� warto�� komendy sv_pure, gracz musi prze�adowa� wszystkie pliki aby upewni� si� �e s� 'czyste'. Je�li wi�c gracz ma mn�stwo podmienionych d�wi�k�w, modeli czy tekstur i zmienia serwer na 'pure server' z serwera kt�ry nie mia� w��czonej 'czysto�ci' b�dzie musia� prze�adowa� wszystkie modele, d�wi�ki itd.
Generalnie spadek wydajno�ci po stronie gracza mo�na pomin��, gracz musi tylko wyrzuci� z pami�ci i za�adowa� ponownie pliki kiedy ��czy si� do 'czystego serwera'.
^ Informacje dodatkowe:
W wi�kszo�ci przypadk�w gracze kt�rzy maj� zmodyfikowan� zawarto�� plik�w (maj� podmianki) wci�� b�d� mogli gra� na 'czystych serwerach'. Po prostu silnik Source wymusi za�adowanie standardowych plik�w z chache gry podczas grania na czystych serwerach. W ten spos�b gracze nie musz� szuka� i usuwa� podmianek z dysku aby zagra� na czystym serwerze.