3. Rozgrywka
Autor:
Wys�any przez: trawiator   Data: 2006-07-03 21:02
Komentarze: (0)   Wynik:

Day of Defeat jest gr� dru�ynow�. Grasz jedn� z sze�ciu klas, dru�yny mog� wykorzysta� wbudowane systemy komunikacji w celu koordynacji atak�w, obrony czy taktycznych odwrot�w. Razem z unikalnymi zdolno�ciami i bro�mi, ka�da klasa w grze odgrywa wa�n� rol� w zwyci�stwie dru�yny. Celem tej gry jest zdobycie wszystkich punkt�w wroga podczas eliminowania wrogich wojsk.

Wsparcie
Po �mierci pozostaniesz przez pewien czas martwy, w tym czasie b�dziesz m�g� ogl�da� ca�� akcj�, ale nie b�dziesz m�g� bra� w niej udzia�u. W momencie �mierci uruchamiasz zegar odliczaj�cy czas do respawna. Kiedy dojdzie do zera, pojawiasz si� z powrotem na swoim spawnie.

Kontrola Terytorium
�eby wygra� bitw�, dru�yna musi przej��, a nast�pnie utrzyma�, wszystkie flagi rozmieszczone na mapie. Niekt�re flagi mog� by� zdobyte poprzez proste przebiegni�cie przez nie. Inne flagi wymagaj�, aby gracz znajdowa� si� w jej pobli�u przez okre�lony, zanim sko�czy przejmowa� flag�. Tego typu flagi niekiedy wymagaj� kilku os�b przy nich, �eby mo�na by�o zacz�� przejmowanie.

Punktacja
Punktacja w Day Of Defeat: Source jest oparta na przejmowaniu okre�lonych obszar�w na ka�dej mapie. Dru�yny zdobywaj� punkty za zdobycie i trzymanie tych obszar�w, podczas gdy poszczeg�lni gracze s� nagradzani punktami za branie udzia�u w przej�ciu.

Przejmowanie Terenu
Dru�yna zdobywa dodatkowy punkt za ka�d� przej�t� flag�. 1 punkt jest tak�e przyznawany ka�demu graczowi, kt�ry bra� udzia� w przej�ciu. Dru�yna zdobywa punkt za zdobycie wszystkich flag na mapie.



    1) Teren Aliant�w
    2) Teren Neutralny
    3) W trakcie przejmowania
    4) Teren Niemc�w
    5) Status przejmowania


Tereny wymagaj�ce dw�ch graczy
Centralne tereny na na wiekszo�ci map wymagaj� dw�ch graczy z tej samej dru�yny do przej�cia. Te punkty s� oznaczone t� ikon�:



Zablokowanie Terenu
Zdobywanie nie mo�e sie zacz��, je�eli w bezpo�rednim pobli�u flagi znajduj� si� przeciwnicy. Taki teren oznacza ta ikona:



Podk�adanie �adunku
Aby pod�o�y� �adunek nale�y podej�� do celu a nast�pnie przytrzyma� klawisz u�ywania przedmiot�w (domy�lnie: E) przez kilka sekund. �adunki znajduj� si� w okre�lonych miejscach na mapie i mo�na je wzi�� poprzez wej�cie na nie. Posiadanie �adunku pokazane jest symbolem bomby nad ikon� strony w HUD.



Rozbrajanie �adunku
�adunek rozbraja si� w taki sam spos�b jak podk�ada. Nale�y podej�� do bomby i przytrzyma� przez kilka sekund klawisz u�ywania przedmiot�w (domy�lnie: E).




Klawisze specjalne
Poni�ej znajdziecie kr�tkie obja�nienie klawiszy specjalnych w Day Of Defeat: Source. Aby zobaczy� ca�� list� klawiszy wejd�cie w "Options" w g��wnym menu gry, a nast�pnie w "Keyboard".

Rozmowa G�osowa (domy�lnie: K)
Pozwala rozmawia� z dru�yn� za pomoc� mikrofonu. Wszystko co powiesz do mikrofonu, podczas trzymania wci�ni�tego klawisza, b�dzie przes�ane do wszystkich w Twojej dru�ynie.

Menu G�osowe (domy�lnie: C, V, B)
Wywo�uje menu szybkiego wyboru komend g�osowych. Ka�da wybrana komenda aktywuje podanie odpowiedniego sygna�u g�osowego oraz sygna�u rek� (je�li dla niej istnieje) dla danej komendy.

Wyrzu� podstawow� bro� (domy�lnie: G)
Wyrzuca podstawow� bro�, �eby zrobi� miejsce na inn�. Jest to szczeg�lnie przydatne, gdy sko�czy Ci si� amunicja.

Wyrzu� dodatkow� amunicje (domy�lnie: H)
Wyrzuca dodatkow� amunicje, kt�r� kto� inny z dru�yny mo�e podnie��. Ka�da klasa mo�e da� amunicj� dla ka�dej innej klasy.

Czo�ganie (domy�lnie: Z)
Opr�cz kucania, gracz mo�e tak�e skorzysta� z mo�liwo�ci czo�gania. Machine Gunner mo�e rozstawi� CKM tylko, gdy le�y (lub znajduje si� w miejscu pozwalaj�cym na rozstawienie CKMu). Bro� gracza staje si� chwilowo niedost�pna podczas k�adzenia si� oraz wstawania.

Sprint (domy�lnie: SHIFT)
Przytrzymanie tego klawisza da Ci dodatkowy przyrost predko�ci. Podczas sprintu szybko spada wytrzyma�o��(stamina).

Alternatywny atak
(domy�lnie: MOUSE2)
Wiele broni ma opcj� alternatywnego ataku. W przypadku karabin�w umo�liwia on celowanie przez szczerbink�. W przypadku CKM�w umo�liwia rozstawienie broni, a w snajperkach umo�liwia u�ycie lunety.

Podnoszenie granat�w i u�ywanie przedmiot�w (domy�lnie: E)
Je�li przy Tobie wyl�duje granat, mo�esz go podnie�� za pomoc� tego klawisza i odrzuci�... B�d� jednak ostro�ny, poniewa� granaty maj� 6-sekundowy zapalnik i mog� wybuchn�� w Twojej r�ce.

Podgl�d i Mini-Mapa (domy�lnie: M)
Prze��cza pomi�dzy pe�nokranowym widokiem mapy, minimap� w g�rnym rogu ekranu oraz wy��czeniem mapy. Mo�e by� przydatne w zorientowaniu si�, gdzie s� cele oraz cz�onkowie Twojej dru�yny. Twoja ikona jest otoczona bia�� obw�dk� i jest wi�ksza od ikon cz�onk�w Twojej dru�yny, kt�rych ikony maj� czarne obw�dki.
Panel U�ytkownika:
Nie jeste� zalogowany!
U�ytkownik:

Has�o:

Zapami�ta� mnie?


Polecamy:

Red Orchestra .pl


Nasze buttony:
Day of Defeat .pl
Day of Defeat .pl
Pora na sponsora: