3. Rozgrywka
Autor:
Wysłany przez: trawiator   Data: 2006-07-03 21:02
Komentarze: (0)   Wynik:

Day of Defeat jest grą drużynową. Grasz jedną z sześciu klas, drużyny mogą wykorzystać wbudowane systemy komunikacji w celu koordynacji ataków, obrony czy taktycznych odwrotów. Razem z unikalnymi zdolnościami i brońmi, każda klasa w grze odgrywa ważną rolę w zwycięstwie drużyny. Celem tej gry jest zdobycie wszystkich punktów wroga podczas eliminowania wrogich wojsk.

Wsparcie
Po śmierci pozostaniesz przez pewien czas martwy, w tym czasie będziesz mógł oglądać całą akcję, ale nie będziesz mógł brać w niej udziału. W momencie śmierci uruchamiasz zegar odliczający czas do respawna. Kiedy dojdzie do zera, pojawiasz się z powrotem na swoim spawnie.

Kontrola Terytorium
Żeby wygrać bitwę, drużyna musi przejąć, a następnie utrzymać, wszystkie flagi rozmieszczone na mapie. Niektóre flagi mogą być zdobyte poprzez proste przebiegnięcie przez nie. Inne flagi wymagają, aby gracz znajdował się w jej pobliżu przez określony, zanim skończy przejmować flagę. Tego typu flagi niekiedy wymagają kilku osób przy nich, żeby można było zacząć przejmowanie.

Punktacja
Punktacja w Day Of Defeat: Source jest oparta na przejmowaniu określonych obszarów na każdej mapie. Drużyny zdobywają punkty za zdobycie i trzymanie tych obszarów, podczas gdy poszczególni gracze są nagradzani punktami za branie udziału w przejęciu.

Przejmowanie Terenu
Drużyna zdobywa dodatkowy punkt za każdą przejętą flagę. 1 punkt jest także przyznawany każdemu graczowi, który brał udział w przejęciu. Drużyna zdobywa punkt za zdobycie wszystkich flag na mapie.



    1) Teren Aliantów
    2) Teren Neutralny
    3) W trakcie przejmowania
    4) Teren Niemców
    5) Status przejmowania


Tereny wymagające dwóch graczy
Centralne tereny na na wiekszości map wymagają dwóch graczy z tej samej drużyny do przejęcia. Te punkty są oznaczone tą ikoną:



Zablokowanie Terenu
Zdobywanie nie może sie zacząć, jeżeli w bezpośrednim pobliżu flagi znajdują się przeciwnicy. Taki teren oznacza ta ikona:



Podkładanie Ładunku
Aby podłożyć ładunek należy podejść do celu a następnie przytrzymać klawisz używania przedmiotów (domyślnie: E) przez kilka sekund. Ładunki znajdują się w określonych miejscach na mapie i można je wziąć poprzez wejście na nie. Posiadanie ładunku pokazane jest symbolem bomby nad ikonę strony w HUD.



Rozbrajanie Ładunku
Ładunek rozbraja się w taki sam sposób jak podkłada. Należy podejść do bomby i przytrzymać przez kilka sekund klawisz używania przedmiotów (domyślnie: E).




Klawisze specjalne
Poniżej znajdziecie krótkie objaśnienie klawiszy specjalnych w Day Of Defeat: Source. Aby zobaczyć całą listę klawiszy wejdźcie w "Options" w głównym menu gry, a następnie w "Keyboard".

Rozmowa Głosowa (domyślnie: K)
Pozwala rozmawiać z drużyną za pomocą mikrofonu. Wszystko co powiesz do mikrofonu, podczas trzymania wciśniętego klawisza, będzie przesłane do wszystkich w Twojej drużynie.

Menu Głosowe (domyślnie: C, V, B)
Wywołuje menu szybkiego wyboru komend głosowych. Każda wybrana komenda aktywuje podanie odpowiedniego sygnału głosowego oraz sygnału reką (jeśli dla niej istnieje) dla danej komendy.

Wyrzuć podstawową broń (domyślnie: G)
Wyrzuca podstawową broń, żeby zrobić miejsce na inną. Jest to szczególnie przydatne, gdy skończy Ci się amunicja.

Wyrzuć dodatkową amunicje (domyślnie: H)
Wyrzuca dodatkową amunicje, którą ktoś inny z drużyny może podnieść. Każda klasa może dać amunicję dla każdej innej klasy.

Czołganie (domyślnie: Z)
Oprócz kucania, gracz może także skorzystać z możliwości czołgania. Machine Gunner może rozstawić CKM tylko, gdy leży (lub znajduje się w miejscu pozwalającym na rozstawienie CKMu). Broń gracza staje się chwilowo niedostępna podczas kładzenia się oraz wstawania.

Sprint (domyślnie: SHIFT)
Przytrzymanie tego klawisza da Ci dodatkowy przyrost predkości. Podczas sprintu szybko spada wytrzymałość(stamina).

Alternatywny atak
(domyślnie: MOUSE2)
Wiele broni ma opcję alternatywnego ataku. W przypadku karabinów umożliwia on celowanie przez szczerbinkę. W przypadku CKMów umożliwia rozstawienie broni, a w snajperkach umożliwia użycie lunety.

Podnoszenie granatów i używanie przedmiotów (domyślnie: E)
Jeśli przy Tobie wyląduje granat, możesz go podnieść za pomocą tego klawisza i odrzucić... Bądź jednak ostrożny, ponieważ granaty mają 6-sekundowy zapalnik i mogą wybuchnąć w Twojej ręce.

Podgląd i Mini-Mapa (domyślnie: M)
Przełącza pomiędzy pełnokranowym widokiem mapy, minimapą w górnym rogu ekranu oraz wyłączeniem mapy. Może być przydatne w zorientowaniu się, gdzie są cele oraz członkowie Twojej drużyny. Twoja ikona jest otoczona białą obwódką i jest większa od ikon członków Twojej drużyny, których ikony mają czarne obwódki.
Panel Użytkownika:
Nie jesteś zalogowany!
Użytkownik:

Hasło:

Zapamiętać mnie?


Polecamy:

Red Orchestra .pl


Nasze buttony:
Day of Defeat .pl
Day of Defeat .pl
Pora na sponsora: